معرفي رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي

مشاور تحصيلي آواي مشاور در زمينه انتخاب رشته مشاوره كنكور و برنامه ريزي درسي از مقطع ابتدايي تا دكتري فعاليت ميكند.

معرفي رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي

مركز مشاوره تحصيلي آواي مشاور سعي بر اين دارد كه جنبه هاي گوناگون رشته تحصيلي مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي را به شما معرفي كند: اعم از معرفي رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي ، مشاوره انتخاب رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي ، تراز و رتبه قبولي در رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي ، آينده شغلي و بازار كار رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي ، دروس رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي ، بدون كنكور رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي و همچنين معرفي پذيرش دانشگاه هاي دولتي و آزاد در اين رشته و غيره ...

 

 

آواي مشاور

 

معرفي رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي

رشته مرمت و احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي يكي از گرايش هاي رشته معماري مي باشد كه زير شاخه گروه هنر است. رشته معماري با رشته مهندسي معماري متفاوت است. رشته ي مهندسي معماري زير شاخه گروه رياضي مي باشد اما رشته ي معماري زير شاخه گروه هنر است. همان طور كه در مقاله ي مربوط به رشته مهندسي معماري اشاره كرديم اين رشته به معناي طراحي براي محيط زيستي انسان هاست كه به دو بخش فني و هنري تقسيم مي شود كه رشته معماري بخش هنري معماري است.

گرايش مرمت و احياي ابنيه يكي از گرايش هاي اين رشته در مقطع كارشناسي ارشد مي باشد يعني داوطلبان علاقمند به رشته مرمت و احياي ابنيه بايد در ابتداي ورود به دانشگاه و در مقطع كارشناسي به تحصيل در رشته معماري پرداخته و پس از فارغ التحصيلي در اين رشته براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد ،رشته مرمت و احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي را انتخاب نمايند و مشغول به تحصيل شوند.

رشته مرمت و احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي با هدف پيشرفت صنعت ، برطرف كردن كمبود هاي تاريخي، باز آفريني در شهرها و ... شكل گرفته است.

دانشجويان اين رشته در طول تحصيل خود دانش مورد نياز را در رابطه با گذشته و آينده به دست آورده و ميان معماري گذشته و آينده ارتباط به وجود ميآورند.

دانشجوياني كه قصد دارند در اين رشته شروع به تحصيل كنند بايد توانايي هاي مورد نياز اين رشته را دارا باشند ،مثلا بايد به تاريخ و رشته انتخابي خود علاقه مند بوده و آن را به خوبي بشناسند، آثار تاريخي را مطالعه كرده و به تجزيه و تحليل اين آثار و استخراج مفاهيم و ارزش هاي آن بپردازند.

 

مشاوره انتخاب رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي

 

مشاوره انتخاب رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي 96-97

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشي اساسي در شكل گيري آينده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته يكي از مهم ترين و حساس ترين تصميم هايي است كه افراد براي ورود به دانشگاه ها بايد آن را اتخاذ كنند. انتخاب رشته يكي از مقوله هايي است كه اگر اشتباهي در آن صورت بگيرد هيچ بازگشتي براي آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان بايد اين مرحله را بسيار جدي بگيرند. يكي از راه هايي كه مي تواند كمك شاياني در زمينه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقيق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مركز آواي مشاور مي تواند در هر دو زمينه به شما عزيزان كمك كند. ما در اين مقاله سعي داريم به توضيح رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي بپردازيم تا داوطلبان متقاضي اين رشته بتوانند با ديدي گسترده درباره زواياي مختلف اين رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمايند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشكل مي توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

 

بدون كنكور رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي

 

بدون كنكور رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي 96-97

داوطلبان علاوه بر اينكه از طريق شركت در كنكور سراسري و در مرحله انتخاب رشته مي توانند رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي را انتخاب نمايند،به صورت بدون آزمون نيز امكان ادامه تحصيل در رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي را در دانشگاه هايي مثل دانشگاه آزاد ، دانشگاه غير انتفاعي ، دانشگاه پيام نور و ... كه پذيرش بدون كنكور انجام مي دهند دارا مي باشند. ثبت نام بدون آزمون در اين رشته نيازي به شركت در كنكور سراسري ندارد يعني اگر داوطلبي در كنكور شركت نكرده باشد مي تواند در رشته محل هاي بدون آزمون ثبت نام كند. ثبت نام بدون آزمون رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي هر سال بعد از كنكور سراسري و اعلام نتايج نهايي و همزمان با تكميل ظرفيت دانشگاه ها يعني در اواخر شهريور شروع مي شود و معمولا تا اواخر مهر ادامه دارد.

دروس رشته مرمت و احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي 96-97

دروس اصلي : شناخت معماري بناهاي تاريخي ، مطالعه و شناخت بافت هاي تاريخي ، روش تحقيق ، آشنايي با روش هاي آزمايشگاهي مرمت ، آسيب شناسي بناها و بافت هاي تاريخي، مديريت بحران و بازسازي پس از حوادث ، شناخت فنون مرمت بناهاي تاريخي، طرح احياي بناها و بافت هاي تاريخي ، طرح مرمت معماري ، زبان تخصصي ، كارگاه مرمت بناهاي تاريخي.

دروس اختياري : شناخت و مرمت باغ ايراني ، طرح معماري سازگار در جوار بناهاي تاريخي ، سير انديشه ها ، مقاوم سازي بناهاي ارزشمند در مقابل زلزله ، كاربرد كامپيوتر در آناليز و طراحي سازه هاي سنتي ، سمينار ، مديريت در مرمت آثار تاريخي.

آينده شغلي و بازار كار رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي 96-97

فارغ التحصيلان رشته مرمت و احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي در صورت داشتن تجربه علمي مي توانند در واحد هاي دولتي مانند سازمان ميراث قرهنگي وسازمان هاي دولتي و خصوصي به فعاليت بپردازند.

تراز و رتبه قبولي در رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي 96-97

جهت اطلاعات بيشتر در مورد تراز قبولي با مشاورين مركز و يا به سايت سنجش مراجعه نماييد.

آواي مشاور

 

 

جهت مشاوره تحصيلي و يا اطلاعات بيشتر در مورد رشته مرمت احياي ابنيه و بافت هاي تاريخي با شماره

1978 907 909 ازسراسر كشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پيش شماره تماس حاصل نماييد .

ساعات پاسخگويي مركز از 8 صبح الي 12 شب مي باشد.(همه)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.