معرفي رشته روانشناسي شخصيت

مشاور تحصيلي آواي مشاور در زمينه انتخاب رشته مشاوره كنكور و برنامه ريزي درسي از مقطع ابتدايي تا دكتري فعاليت ميكند.

معرفي رشته روانشناسي شخصيت

مركز مشاوره تحصيلي آواي مشاور سعي بر اين دارد كه جنبه هاي گوناگون رشته تحصيلي روانشناسي شخصيت را به شما معرفي كند: اعم از معرفي رشته روانشناسي شخصيت ، مشاوره انتخاب رشته روانشناسي شخصيت ، تراز و رتبه قبولي در رشته روانشناسي شخصيت ، آينده شغلي و بازار كار رشته روانشناسي شخصيت ، دروس رشته روانشناسي شخصيت ، بدون كنكور رشته روانشناسي شخصيت و همچنين معرفي پذيرش دانشگاه هاي دولتي و آزاد در اين رشته و غيره ...

 

رتبه قبولي در رشته روانشناسي شخصيت

 

معرفي رشته روانشناسي شخصيت

رشته روانشناسي شخصيت ،يكي از گرايش هاي رشته روانشناسي مي باشد،كه زير گروه علوم انساني است.رشته روانشناسي شخصيت هر ساله در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه هاي دولتي و روزانه ارائه مي شود. يعني داوطلبان علاقه مند به اين رشته نمي توانند در بدو ورود به دانشگاه در ( مقطع كارشناسي ) به تحصيل در اين رشته بپردازند،بلكه بايد مقطع كارشناسي را با عنوان روانشناسي به صورت بدون گرايش گذرانده وبعد از فارغ التحصيلي،در مقطع كارشناسي ارشد به تحصيل در رشته ي روانشناسي شخصيت بپردازند. اين سخن بدان معنا نيست كه داوطلبان گروه هاي ديگر نمي توانند در اين رشته تحصيل كنند ،بلكه اين امكان براي اين افراد نيز وجود دارد،اما داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه براي فعاليت در زمينه روانشناسي بايد حداقل در دو مقطع به تحصيل در اين رشته بپردازند.

شخصيت از ديدگاه روانشناسي آنگونه نيست كه جامعه و مردم به آن مي نگرند بلكه از نظر علم روانشناسي هر شخص داراي شخصيتي است كه بايد مورد بررسي و مطالعه قرار گيرد.

رشته روانشناسي شخصيت به مطالعه ويژگي هاي مختلف شخصيت ،مانند ويژگي هاي ادراكي،هيجاني،بدني،ارادي و چگونگي رفتار فرد با اين جنبه ها مي پردازد.

دانشجويان اين رشته در طول مدت زمان تحصيل به مطالعه تفكر،رفتار و احساساتي كه افراد را از يكديگر متمايز مي كند مي پردازد كه دانشجويان با توجه به اين علم به فعاليت در محيط هاي علمي به عنوان پژوهشگر ، مدرس و ... به فعاليت مي پردازند.

 

مشاوره انتخاب رشته روانشناسي شخصيت

 

مشاوره انتخاب رشته روانشناسي شخصيت 96-97

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشي اساسي در شكل گيري آينده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته يكي از مهم ترين و حساس ترين تصميم هايي است كه افراد براي ورود به دانشگاه ها بايد آن را اتخاذ كنند. انتخاب رشته يكي از مقوله هايي است كه اگر اشتباهي در آن صورت بگيرد هيچ بازگشتي براي آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان بايد اين مرحله را بسيار جدي بگيرند. يكي از راه هايي كه مي تواند كمك شاياني در زمينه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقيق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مركز آواي مشاور مي تواند در هر دو زمينه به شما عزيزان كمك كند. ما در اين مقاله سعي داريم به توضيح رشته روانشناسي شخصيت بپردازيم تا داوطلبان متقاضي اين رشته بتوانند با ديدي گسترده درباره زواياي مختلف اين رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمايند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشكل مي توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

 

 

بدون كنكور رشته روانشناسي شخصيت

 

بدون كنكور رشته روانشناسي شخصيت 96-97

داوطلبان علاوه بر اينكه از طريق شركت در كنكور سراسري و در مرحله ي انتخاب رشته مي توانند رشته روانشناسي شخصيت را انتخاب نمايند،به صورت بدون آزمون نيز امكان ادامه تحصيل در رشته روانشناسي شخصيت را در دانشگاه هايي مثل دانشگاه آزاد ، دانشگاه غير انتفاعي ، دانشگاه پيام نور و ... كه پذيرش بدون كنكور انجام مي دهند دارا مي باشند. ثبت نام بدون آزمون در اين رشته نيازي به شركت در كنكور سراسري ندارد يعني اگر داوطلبي در كنكور شركت نكرده باشد مي تواند در رشته محل هاي بدون آزمون ثبت نام كند. ثبت نام بدون آزمون رشته روانشناسي شخصيت هر سال بعد از كنكور سراسري و اعلام نتايج نهايي و همزمان با تكميل ظرفيت دانشگاه ها يعني در اواخر شهريور شروع مي شود و معمولا تا اواخر مهر ادامه دارد.

تراز و رتبه قبولي در رشته روانشناسي شخصيت 96-97

جهت اطلاعات بيشتر در مورد تراز قبولي با مشاورين مركز و يا به سايت سنجش مراجعه نماييد.

 

آواي مشاور

 

 

 

جهت مشاوره تحصيلي و يا اطلاعات بيشتر در مورد رشته روانشناسي شخصيت  با شماره

1978 907 909 ازسراسر كشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پيش شماره تماس حاصل نماييد .

ساعات پاسخگويي مركز از 8 صبح الي 12 شب مي باشد.(همه روزه)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.