ثبت نام كنكور دكتري 96-97

مشاور تحصيلي آواي مشاور در زمينه انتخاب رشته مشاوره كنكور و برنامه ريزي درسي از مقطع ابتدايي تا دكتري فعاليت ميكند.

ثبت نام كنكور دكتري 96-97

مركز مشاوره تحصيلي آواي مشاور سعي بر اين دارد كه جنبه هاي گوناگون ثبت نام كنكور دكتري را به شما معرفي كند اعم از : شرايط عمومي شركت در كنكور دكتري ، شرايط اختصاصي شركت در كنكور دكتري ، شرايط كنكور دكتري ، ثبت نام كنكور دكتري ، مدارك لازم براي ثبت نام كنكور دكتري ، شيوه هاي آموزشي در مقطع دكتري ، انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد ، ثبت نام دكتري بدون كنكور دانشگاه آزاد ، نحوه ثبت نام دكتري تخصصي بدون آزمون ، و ...

 

شرايط كنكور دكتري

 

شرايط كنكور دكتري 96-97

1: اعتقاد به اسلام يا يكي از اديان ديگر

2: عدم احزار ماتزم نبودن نسبت به احكام عملي اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهيز از محرمات )

تبصره : اقليت هاي ديني مندرج در قانون اساسي از اين شرح مستصنا هستن

3: عدم احراز عناد نسبت به به نظام جمهوري اسلامي ايران

تبصره : در صورتي كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوري اسلامي داشته بايد تغير نظر او احراز شود.

4 : عدم احراز فساد اخلاقي

5 : نداشتن سابقه عضويت در ساواك و فراماسوني و القاب آن ها

6 : عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شهودي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال

شرايط اختصاصي شركت در كنكور دكتري 96-97

1-داشتن مدرك كارشناسي ارشد يا دكتري حرفه اي يا تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسي ارشد يا دكتري حرفه اي كه اين مدرك مورد تاييد وزارت علوم يا وزارت بهداشت باشد.

2-داوطلباني كه فارغ التحصيل و يا دانشجوي رشته هاي گروه پزشكي هستند ،در صورت داشتن تعهد خدمت به وزارت بهداشت ،بايد وضعيت خود را مشخص كنند و بعد از آن براي ثبت نام در آزمون دكتري اقدام نمايند.

3-رشته ي امتحاني كليه داوطلبان بايد مطابق با دفترچه و مرتبط با رشته كارشناسي ارشد داوطلب باشد.

4- دانشجويان شاغل به تحصيل در مقطع دكتري تخصصي، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون نيستند.

5-داوطلباني كه در آزمون سال 96 پذيرفته شده نهايي باشند، حتي در صورت انصراف قطعي از دانشگاه حق ثبت نام و شركت در آزمون را ندارند.(داوطلبان براي شركت در گزينش رشته هاي دانشگاه آزاد مجاز به ثبت نام در اين آزمون هستند.)

6-داوطلباني كه فارغ التحصيل شده اند بايد معدل خود را در قسمت مشخص شده وارد نمايند و دانشجوياني سال آخر هستند و حداكثر تا تاريخ 97/6/31 فارغ التحصيل مي شوند نيز لازم است ميانگين نمرات به دست آورده را وارد نمايند. ( اين دانشجويان مي توانند در مرحله ي دريافت كارت ورود به جلسه ، به ويرايش معدل خود بپردازند.)

7-دانشجويان سال آخر يا فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري حرفه اي كه معدل آنان كمتر از 14 مي باشد ، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.

8-داوطلب بايد بعد از قبولي نهايي مدرك خود را به دانشگاه ارائه دهد و نبايد مغايرتي ميان معدل اعلام شده با معدل ارائه شده وجود داشته باشد.

9-پذيرفته شدگان با توجه به تعهد آموزش رايگان ، بايد برابر طول مدت تحصيل خود تعهد بدهند تا در صورت نياز به خدمت اشتغال ورزند.

10-دانشجوياني كه از مزاياي صندوق رفاه استفاده كرده باشند، چنانچه قصد ادامه تحصيل در مقطع بالاتر را داشته باشند، مي توانند با سپردن تضمين ،انجام تعهد را به بعد از خاتمه مقطع تحصيلي موكول كنند.

 

ثبت نام كنكور دكتري

 

ثبت نام كنكور دكتري 96-97

ثبت نام براي آزمون ورودي دكتري سال 1397 از روز چهارشنبه 96/9/1 آغاز و در ساعت 24 روز سه شنبه 96/9/07 پايان مي پذيرد.

الف)داوطلبان فقط بر اساس علاقه مي توانند در يك كد رشته امتحاني ثبت نام و در آزمون مربوط شركت نمايند.

ب)داوطلبان بايد بعد از مطالعه دقيق دفترچه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني  sanjesh.org مراجعه كنند و به تكميل تقاضانامه ثبت نام بپردازند.

ج)داوطلبان بايد بعد از آماده نمودن مدارك لازم براي ثبت نام،هزينه ثبت نام را به صورت اينترنتي از طريق كارت هاي بانكي انجام دهند.براي اين كار به سايت سازمان سنجش مراجعه كرده و مبلغ 550000 ريال به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون واريز مي كنند.

مدارك لازم براي ثبت نام كنكور دكتري 96-97

1-اسكن يك قطعه عكس پرسنلي  3*4جديد ، با فرمت  jpgحداكثر  300*400پيكسل و كمتر از 70 كيلوبايت.

2-داوطلبان نابينا ،ناشنوا يا كم شنوا و يا معلول جسماني بايد فرم مخصوص وضعيت خود را دريافت كنند.

3-داشتن اصل فرم تكميل شده معدل براي دانشجويان سال آخر كه تا 97/06/31 فارغ التحصيل خواهند شد الزامي است.

نكته: فارغ التحصيل دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري حرفه اي نياز به تكميل فرم معدل ندارند.

نكات مهم در كنكور دكتري 96-97

1-فرم تقاضانامه بايد صادقانه تكميل شود و مسئوليت صحت كليه مندرجات بر عهده داوطلب خواهد بود.

2-پس از پايان زمان ثبت نام امكان ويرايش تقاضانامه وجود ندارد پس داوطلب بايد در هنگام ثبت نام نهايت دقت را ببرد.

3-اگر مشخص شود كه داوطلب واجد يكي از شرايط مندرج در دفترچه نيست، در هر مرحله اي كه باشد محروم خواهد شد.

4-تكاليف داوطلب براي شركت در آزمون:1-ثبت نام 2-دريافت كارت ورود به جلسه در آزمون 3-حاضر شدن در حوزه ي امتحاني و پاسخ به سوالات آزمون.

و)داوطلبان بايد با مطالعه دقيق دفترچه نسبت به تكميل فرم تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.

نكته:در پايان مراحل ثبت نام يك كد پيگيري 16 رقمي و يك شماره پرونده 6 رقمي به داوطلب داده خواهد شد. داوطلبان بايد يك پرينت از تقاضانامه و كد پيگيري و شماره پرونده نزد خود داشته باشند و تا آخرين مرحله (ثبت نام در دانشگاه) آن را حفظ نمايند.

 

آواي مشاور

 

شيوه هاي آموزشي در مقطع دكتري 96-97

شيوه پژوهش محور: برگزاري دوره دكتري پژوهش محور به شرط داشتن طرح پژوهشي با كارفرماي مشخص مي باشد كه اين طرح پژوهشي بايد داراي شرايط زير باشد:

1-داوري،تاييديه شوراي پژوهشي دانشگاه، موسسه وكارفرما را طي كرده باشد.

2-مورد نياز كارفرماي خارج از دانشگاه و يا موسسه باشد.

3-اين طرح بايد به لحاظ علمي، حداقل در حد رساله دوره دكتري مورد نظر دانشگاه و يا موسسه باشد.

4- شرح خدمات و هزينه اجراي طرح پژوهشي مشخص باشد.

5-مدت قرارداد بايد متناسب با تحصيل دانشجو باشد.

6-مبلغ بايد در قرارداد قيد شود و متناسب با تحصيل دانشجو باشد.

7-نحوه هزينه مطابق با ضوابط موسسه و دانشگاه باشد.

به طور كلي كليه دانشگاه ها و موسسه هاي پژوهشي ، در زمان معرفي داوطلبان دكتري پژوهش محور بايد داراي قرارداد معتبر با كارفرماي مشخص باشند و مصاحبه و پذيرش نهايي بر اساس طرح پژوهشي و موضوع رساله صورت گيرد.

2- شيوه آموزشي پژوهشي: شيوه ي آموزشي و پژوهشي روشي است كه محتواي آن شامل واحدهاي درسي و پايان نامه است. اين شيوه تنها شيوه آموزشي در ايران است كه پذيرش در كليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي فقط به اين روش صورت مي گيرد.

نكته: طول مدت دوره در هر دو شيوه حداكثر  5 سال مي باشد كه در موارد استثنايي ممكن است اين مدت افزايش پيدا كند. لازم به ذكر است كه انتقالي ،تغيير رشته و ميهماني در هر دو شيوه ممنوع مي باشد.

جدول درصد شيوه هاي آموزش محور و پژوهش محور

شيوه پذيرش آزمون متمركز سوابق آموزشي ، پژوهشي و فناوري مصاحبه علمي و سنجش علمي تهيه طرح واره
آموزشي - پژوهشي 50 درصد 20 درصد 30 درصد _
پژوهش محور 30 درصد 20 درصد 30 درصد 20 درصد

انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد 96-97

پس از برگزاري آزمون ،نتايج اوليه وضعيت علمي داوطلبان به صورت كارنامه و بر اساس نمره كل و رتبه آنها توسط سازمان سنجش اطلاع رساني مي شود. حال داوطلباني كه علاقمند به پذيرش در دانشگاه آزاد اسلامي هستند، كد شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را كه در كارنامه اوليه درج شده يادداشت نموده و نسبت به ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامي اقدام مي كنند.

نكته 1:داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده اند بايد اطلاعات كارنامه را به خوبي مطالعه كنند و بعد از آن براي انتخاب رشته به سايت دانشكاه آزاد اسلامي به نشاني azmoon.org مراجعه نمايند.

نكته2:داوطلبان بايد كارت اعتباري انتخاب رشته به مبلغ 400000 ريال را از طريق سامانه خريداري نمايند(داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه بعد از خريد كارت اعتباري امكان باز پس گيري وجه وجود ندارد.)

نكته3:عدم مراجعه به سايت براس انتخاب رشته در زمان مقرر به منزله ي انصراف از پذيرش دانشگاه است.

نكته4:دعوت به مصاحبه به شرط كسب حد نصاب علمي لازم با توجه به رشته محل هاي انتخابي داوطلبان در اولويت هاي 40 گانه و ظرفيت رشته محل هاي امتحاني خواهد بود.

2) پذيرش نهايي داوطلبان:

الف) دانشگاه آزاد بعد از پايان زمان انتخاب رشته ،نتايج داوطلباني كه شرايط شركت در ارزيابي تخصصي را دارند اعلام مي كند.

ب) داوطلبان بايد با توجه به جدول زماني اعلام شده از دانشگاه، با در دست داشتن مدارك لازم براي شركت در ارزيابي تخصصي مراجعه نمايند.

ج) بعد از گذراندن مرحله ي ارزيابي تخصصي ،اسامي پذيرفته شدگان نهايي در اين مرحله ،توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي شوند.

جهت ورود به دوره دكتري تخصصي معيارهاي زير صورت مي گيرد.

1- آزمون متمركز 50درصد.

2- سوابق آموزشي،پژوهشي و فناوري 20 درصد.

3- مصاحبه ي علمي و سنجش علمي 30درصد.

 

انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته دكتري تخصصي دانشگاه آزاد 96-97

داوطلباني كه در كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد مي باشند مي توانند پس از خريد رمز اينترنتي  شناسه ثبت نام به شرح زير اقدام كنند:

1-مراجعه به سايت دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني azmoon.org و وارد كردن رمز و شناسه ثبت نام براي ورود به سامانه انتخاب رشته.

2-در صفحه دوم اطلاعات اوليه داوطلب مانند كد و عنوان رشته امتحاني و مشخصات فردي نمايش داده مي شود.

3-در اين مرحله داوطلبان بايد با توجه به كد رشته امتحاني خود حداكثر 40كد رشته محل را از ميان رشته محل هاي اعلام شده انتخاب كنند.

نكات مهم در آزمون دكتري 96-97

1-كاركنان و اعضاي هيات علمي محل هاي دانشگاه آزاد اسلامي مجاز نيستند واحد دانشگاهي محل خدمت خود را به عنوان محل تحصيل انتخاب نمايند.

2-داوطلباني كه در واحد هاي امارات متحده عربي پذيرفته شده اند،بايد داراي شرايط وظيفه عمومي بوده و شرايط لازم را براي گرفتن ويزا از كشور امارات داشته باشند. اين افراد در صورتي مجاز به استفاده از معافيت تحصيلي هستند كه علاوه بر شهريه تحصيلي قادر به پرداخت وثيقه خروج از كشور (به مبلغ 150000000) به سازمان وظيفه عمومي نيز باشند. شهريه واحد هاي امارات متحده به صورت ارزي دريافت مي شود و حدود 3 برابر شهريه واحد هاي داخل كشور مي باشد.

3-شهريه داوطلبان پذيرفته شده در واحد هاي پرديس و مراكز بين المللي دانشگاه آزاد ،تا دو برابر شهريه واحد هاي داخلي مي باشد.

4-جابه جايي، انتقالي و ميهماني دانشجويان مطابق با آئين نامه نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه آزاد انجام مي شود.

5-جابه جايي، انتقالي و ميهماني از واحد هاي پرديس و مراكز بين المللي به ديگر واحد هاي دانشگاه آزاد ممنوع مي باشد.

6-دانشجوياني كه بعد از پذيرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد به هر دليلي تقاضاي انصراف از تحصيل داشته باشند بايد طبق مقررات دانشگاه هزينه ي انصراف را پرداخت نمايند.

نكته 1: دانشجويان كليه مقاطع تحصيلي بابت هزينه انصراف بايد 1/5 برابر شهريه ثابت يك نيم سال تحصيلي را پرداخت كنند.

نكته 2: دانشجويان شاغل به تحصيل در يكي از واحد هاي دانشگاه آزاد كه از طريق آزمون پذيرفته شده اند از پرداخت هزينه انصراف معاف خواهند بود.

نكته 3: جابجايي، انتقالي و ميهماني دانشجوياني كه به صورت بدون آزمون و يا پژوهش محور در دانشگاه پذيرفته شده باشند ممنوع است.

7-داوطلباني كه در دوره هاي باآزمون و بدون آزمون دعوت به مصاحبه مي شوند بايد مبلغ 1200000 ريال به عنوان هزينه مصاحبه پرداخت و رسيد آن را در زمان شركت در مصاحبه به همراه داشته باشند.

 

 

ثبت نام دكتري بدون كنكور دانشگاه آزاد

 

ثبت نام دكتري بدون كنكور دانشگاه آزاد 96-97

1-درخواست كنندگان دوره دكتري شامل استعداد هاي برتر و فارغ التحصيلان ممتاز ،مي توانند بر اساس حد اقل معدل 17 براي رشته هاي دامپزشكي، معدل 18/5 براي رشته هاي علوم انساني ،و 17/5 براي كليه رشته ها و رعايت ساير شرايط در شيوه نامه اجرايي،بر اساس رتبه بندي و تناسب با رشته محل ها، براي مصاحبه علمي به گروه هاي تخصصي معرفي مي شوند. امتياز نهايي اين داوطلبان بر اساس شاخص هاي پژوهشي-آموزشي و مصاحبه براي گزينش ملاك عمل قرار مي گيرد.

2-دارا بودن نمره پايان نامه 5/18 براي كليه رشته ها.

3-همنام بودن رشته ي فارغ التحصيلي در مقطع ارشد و رشته ي انتخابي در مقطع دكتري.

4-داوطلبان در صورت پذيرفته شدن در مصاحبه بايد نسخه اي از فايل مقالات و توليدات علمي چاپ شده در مجلات ...يا مجلات علمي پژوهشي فارسي زبان و غير فارسي زبان داخلي يا خارجي يا ...خود را در زمان مصاحبه به گروه هاي تخصصي ارائه دهند.

5-ترم تابستاني و مرخصي ،جز نيمسال هاي تحصيلي محسوب نمي شود،مشروط به اينكه تعداد نيمسال هاي دوره ارشد ناپيوسته از 6 سال بيشتر نشود.

6-دانشجوياني كه داراي دروس معادل سازي شده باشند ،شامل پذيرش بدون آزمون نمي شوند.

نكته: كليه داوطلبان در پذيرش بدون آزمون دكتري دانشگاه دانشگاه آزاد يكسان هستند و در اين دوره براي مربيان رسمي شاغل در دانشگاه آزاد، سهميه ي جداگانه اي در نظر گرفته نمي شود.

 

نحوه ثبت نام دكتري تخصصي بدون آزمون

 

نحوه ثبت نام دكتري تخصصي بدون آزمون 96-97

داوطلبان در ابتدا بايد كارت اعتباري به مبلغ 700000 ريال را خريداري كرده و نسبت به تكميل فرم و ثبت نام اينترنتي اقدام نمايند.

فرم ثبت نام شامل محتوياتي مانند:نام و نام خانوادگي، نام پدر،تاريخ تولد، شماره شناسنامه،سري و سريال شناسنامه، كد محل صدور شناسنامه، شماره ملي ،جنس،دين و مذهب، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و نشاني پست الكترونيكي، نشاني محل سكونت، كد پستي،وضعيت خدمت وظيفه، اتباع غير ايراني مي باشد كه پس از تكميل اين اطلاعات داوطلب بايد اطلاعات را بار ديگر بررسي نموده و بعد از آن گزينه ي تاييد و ادامه را انتخاب كند.

بعد از ورود اطلاعات فوق داوطلب در اين مرحله بايد عكس خود را اسكن كند و بعد واردمرحله بعد مي شود.

در اين صفحه داوطلب رشته و دانشگاهي كه از آن فارغ التحصيل شده، معدل كل و نمره پايان نامه ، كد واحد دانشگاهي مورد نظر را انتخاب مي كند و بعد از آن به تاييد نهايي اطلاعات ورودي مي پردازد.

نكته1: داوطلبان دوره دكتري بدون آزمون بايد اصل مدرك فارغ التحصيلي و تصوير آن را در زمان مصاحبه همراه خود داشته باشند. همچنين به همراه داشتن اصل شناسنامه يا كارت ملي در زمان مصاحبه الزامي مي باشد.

نكته2:با توجه به اينكه اطلاعات فارغ التحصيلي متقاضيان بدون آزمون(رشته فارغ التحصيلي،معدل و نمره ي پايان نامه) از شرايط اصلي اين دوره است،اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب ،تخلف محسوب مي گردد.

نكته3:داوطلبان پذيرش بدون آزمون در دوره دكتري تخصصي كه مشمول خدمت وظيفه عمومي مي باشند،بايد  شرايط اشاره شده در مورد مشمولان وظيفه عمومي را دارا باشند.

شرايط پذيرش دكتري تخصصي پژوهش محور:

پذيرش در دوره دكتري پژوهش محور بر اساس معيارهاي زير مي باشد:

1-آزمون متمركز (30درصد)

2-سوابق آموزشي،پژوهشي و فناوري (20 درصد)

3-مصاحبه علمي و سنجش علمي (30 در صد)

4-تهيه طرحواره (20 درصد)

پذيرش در اين دوره بر اساس نتيجه آزمون و ارزيابي تخصصي صورت مي پذيرد.

داوطلبان در صورت تمايل براي پذيرش دوره دكتري پژوهش محور بايد طرحواره خود را براي ارائه در جلسه ارزيابي تخصصي آماده كرده و ساير مدارك را به گروه تخصصي ارائه كنند. اين داوطلبان بايد رشته و واحد دانشگاهي ارائه كننده طرح پژوهشي را در يكي از انتخاب هاي خود وارد نمايند.

تاثير سهميه در مقطع دكتري دانشگاه آزاد 96-97

سهميه رزمندگان و ايثارگران:

بر اساس قانون تسهيلات براي ورود رزمندگان به دانشگاه ها و تصويب قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران 25درصد ظرفيت در هر يك از كد رشته محل ها به رزمندگان و ايثارگران اختصاص پيدا مي كند كه حد نصاب نمره علمي لازم براي رزمندگان 80 درصد و ايثارگران 70 درصد نمره در هر يك از مراحل آزمون ،براي آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد مي باشد.

سهميه مربيان:

بر اساس قانون عدالت آموزشي ، 10 درصد سهميه مازاد بر ظرفيت (حداقل 1 نفر در هر كد رشته محل) براي مربيان در نظر گرفته شده است. اعضاي هيات علمي كه استخدام رسمي هستند در صورت داشتن 3 سال عضويت در هيات علمي دانشگاه مي توانند از اين امتياز استفاده كنند.

شرايط بورس و اعزام دانشجو در مقطع دكتري 96-97

1-شركت در آزمون ورودي دكتري سال 97 و كسب حد نصاب اعلام شده توسط موسسه پذيرنده بورسيه.

2-انجام مصاحبه علمي و ارزيابي تخصصي در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور داراي سهميه.

3-دانشگاه بعد از گرفتن مصاحبه علمي،سهميه هاي بورس را انتخاب و به سازمان سنجش اعلام مي شود.

4-بعد از ارزيابي نهايي از طرف دانشگاه ، نتايج بورس به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي شود.

5-پس از تاييد شوراي مركزي بورس ، موسسه پذيرنده بورسيه ، هيات اجرايي به جذب افراد پذيرفته شده مي پردازد و تعيين استاد ناظر را به اداره كل بورس و اعزام دانشجو اعلام مي كند.

6-رشته، گرايش و كشور مورد اعزام به تشخيص دانشگاه داراي سهميه و هماهنگي اداره كل بورس خواهد بود.

7-قبولي هاي بورس در خارج از كشور ،بر اساس سهميه هر دانشگاه است.

8-پذيرش از دانشگاه خارج ،موضوع رساله دكتري، انتخاب استاد راهنماي خارج و استاد ناظر داخلي بعد از تاييد دانشگاه داراي سهميه و با هماهنگي اداره كل بورس و اعزام دانشجو انجام مي شود.

9-ميزان وثيقه بل توجه به كشور محل تحصيل و بر اساس مصوبات شوراي مركزي بورس تعيين مي شود.

10-اعزام دانشجو به خارج از كشور در شرايط مساوي اولويت با داوطلبان متاهل مي باشد.

11-دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره هاي كارشناسي ارشد بايد تا پايان شهريور ماه سال بعد فارغ التحصيل شوند.

12-عدم مراجعه داوطلبان واجد شرايط براي تشكيل پرونده به اداره كل بورس و اعزام دانشجو تا پايان شهريور سال 97 به منزله انصراف مي باشد.

13-امكان تبديل بورس خارج به داخل وجود ندارد.

14-اعطاي بورس تحصيلي و مزاياي آن صرفا از سوي سازمان امور دانشجويان است و در صورت وجود اعتبار قابل پرداخت است.

15-انجام خدمت بعد از اتمام تحصيل به شرط رضايت بخش بودن وضعيت تحصيلي و علمي و شرايط مورد نياز دانشگاه محل تعهد و به تشخيص آن دانشگاه است.

شرايط اختصاصي بورس خارج از كشور در مقطع دكتري 96-97

1-حداكثر سن داوطلب در زمان تقاضا 30 سال است.

نكته:حداكثر سن برحسب موارد زير مي باشد:

الف)مربيان (رسمي آزمايشي ،رسمي قطعي) عضو هيات علمي واجد شرايط : حداكثر سن 34 سال.

ب)ايثارگران(همسر شهدا و فرزندان،جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان،آزادگان و همسر و فرزندان) حداكثر 33 سال.

2-ميانگين دروس كارشناسي و كارشناسي ارشد به ترتيب 15و 17 تراز شده و دوره هاي كارشناسي ارشد پيوسته و يا دكتري حرفه اي 17تراز شده.

 

آزمون دكتري

 

 شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجي در مقطع دكتري 96-97

داوطلبان اتباع خارجي بايد علاوه بر داشتن شرايط عمومي و اختصاصي بايد شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجي را نيز داشته باشند .

1-فقط افرادي كه تابعيت غير ايراني دارند و مقيم جمهوري اسلامي ايران هستند، مجاز به شركت در آزمون دكتري هستند.

2-حداكثر مدت تحصيل مجاز در مقطع دكتري 6 سال مي باشد.

3-متقاضيان غير ايراني، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غير مجاز تردد نمي باشند و در صورت قبولي در آن مناطق ، دانشگاه از پذيرش اين دشته از متقاضيان معذور خواهد بود.

4-در صورت وجود تفاوت ميان شرايط پذيرش و ثبت نام متقاضي در هر مرحله از پذيرش ، از ادامه پذيرش و تحصيل متقاضي جلوگيري خواهد شد.

5-پذيرش متقاضيان در رشته هايي كه تعهداتي براي جمهوري اسلامي ايران به همراه داشته باشند پذيرش در رشته هاي خاص غير مجاز ممنوع مي باشد.

6-جمهوري اسلامي تعهدي در خصوص اقامت براي خانواده متقاضيان تحصيل ندارد.

7-متقاضيان مانند پذيرفته شدگان ايراني بايد تابع قوانين و مقررات باشند.

8-كليه متقاضيان پذيرفته شده در دوره دكتري دوره هاي روزانه موظف به پرداخت شهريه مطابق با دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم تا 80 درصد شهريه نوبت دوم و در گروه پزشكي برابر مصوبه وزارت بهداشت مي باشند.

9-پذيرفته شدگان در هنگام ثبت نام اوليه بايد گزينه ي اتباع غير ايراني را علامت زده باشند، در غير اين صورت پذيرش آنها لغو مي شود.

10-براي ثبت نام داوطلبان غير ايراني در آزمون دكتري ،شرط معدل لازم نيست ،داوطلبان بر اساس نمره آزمون و مصاحبه علمي پذيرفته مي شوند.

11-متقاضيان تحصيل غير ايراني در هر مقطع تحصيلي فقط يكبار مجاز به تحصيل هستند و تكرار مقطع در ديگر دوره ها ممنوع مي باشند.

12- تحصيل در موسسات آموزش عالي به صورت همزمان ممنوع مي باشد.

13-دانشجويان غير ايراني چون تابعيت غير ايراني دارند ،مشمول قانون نظام وظيفه نمي باشند.

14-ثبت نام اتباع غير ايراني به شرط داشتن يكي از مدارك زير امكان پذير است:

15-گذرنامه داراي حداقل شش ماه اقامت

16-دفترچه پناهندگي صادره از نيروي انتظامي

17-كارت هويت ويژه اتباع غير ايراني داراي اعتبار همان سال

18-آخرين كارت آمايش معتبر بر اساس اعلام اداره كل امور اتباع

19-پذيرفته شدگان نهايي بايد ،گذرنامه –رواديد تحصيلي و اقامت دانشجويي اخذ كنند.

20-متقاضيان بايد دفترچه ي ثبت نام آزمون را به خوبي مطالعه كنند و به رعايت مقررات و ضوابط آن بپردازند.

21-كليه داوطلبان اتباع خارجي كه قصد ثبت نام و شركت در آزمون دكتري را دارند ، در صورت دارا بودن شرايط فوق ،لازم است زمان ثبت نام به سايت سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org مراجعه كنند.

 

آواي مشاور

 

 

 

 

جهت مشاوره تحصيلي و يا اطلاعات بيشتر در مورد ثبت نام كنكور دكتري 96-97 با شماره

1978 907 909 ازسراسر كشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پيش شماره تماس حاصل نماييد .

ساعات پاسخگويي مركز از 8 صبح الي 12 شب مي باشد.(همه روزه)

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.